woensdag 17 december 2008

barnevelder

we hebben een grote verscheidenheid aan kippenrassen bij de kinderboerderij. Er is te weinig ruimte om ze allemaal bij de boerderij zelf te laten zien. We verhuizen de verschillende toompjes regelmatig van plek.
Momenteel verblijven onze barnevelder kippen bij de hertenkamp.
Barnevelders zijn rustige kippen. Ze staan bekend als goede legkippen. Er gaan verhalen dat ze in Barneveld wel 310 eieren per jaar leggen. Alleen 's zondags leggen ze niet... (vanwege de zondagsrust).
Maar wij geloven eerder wat er op deze site beschreven staat...
Onze hennen hebben de kleurslag dubbelgezoomd. Maar er bestaan ook helemaal zwarte of helemaal witte barnevelders.
je kunt ons ook volgen op twitter! Klik hier...

1 opmerking:

Joyce Vondenhoff zei

Mijn naam is Joyce Vondenhoff,

en de dubbelgezoomd barneveders zijn juist de kippen waarmee wij moeten gaan fokken tijdens onze opleiding,

ik zou U graag willen vragen of U wat informatie voor me heeft, of een fokker kent die ik kan bezoeken die in de buurt van limburg woont.

E-mail: joycevondenhoff358@msn.com

misschien kent u zelfs een handig boek die ik kan halen.

alvast bedankt.